I'm one of those regular weird people." 

Janis Joplin

Η Τζάνις Τζόπλιν (Janis Joplin) γεννήθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1943 στο Πορτ Άρθουρ (Port Arthur) του Τέξας, μία μικρή πόλη που το μόνο που έβλεπε κανείς ήταν πύργοι αντλήσεως πετρελαίου και διυλιστήρια. Για πολλά χρόνια πάσχιζε να ξεφύγει από αυτό το μέρος και άλλα τόσα έκανε για να ξεχάσει την ζωή της εκεί. Ανέπτυξε από νωρίς την αγάπη της για την μουσική. Το ταλέντο της σαν ερμηνεύτρια άρχισε να γίνεται αντιληπτό από την εποχή που τραγουδούσε στην χορωδία της ενορίας της.


Μέχρι την ηλικία των δεκατεσσάρων ήταν ένα ήσυχο και αγαπητό κορίτσι. Όταν όμως μπήκε στην εφηβεία άρχισε την επανάστασή της. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι αλλαγές στο σώμα της, όπως η ακμή και κάποια παραπάνω κιλά. 

Στο γυμνάσιο-λύκειο άρχισε να ντύνεται με ανδρικά ρούχα με αποτέλεσμα να την χλευάζουν και να την θεωρούν ως “σεξουαλικώς ελευθεριάζουσα”. Αυτήν της την αντισυμβατική συμπεριφορά την συμμερίστηκε με μία παρέα ανδρών οι οποίοι όλοι μαζί ψαχνόντουσαν να εκφραστούν καλλιτεχνικά, έξω από το κυρίως ρεύμα της εποχής.


Μουσικά η Τζάνις Τζόπλιν έκλινε προς την Rhythm n' Blues. Παρ' όλα αυτά ξεκίνησε την καριέρα της το 1962, τραγουδώντας “λαϊκά” τραγούδια (Folk) σε ένα κλαμπ στο Ώστιν (Austin), όπου σπούδαζε. Η φωνή της ήταν εντελώς άγρια και σύντομα απέκτησε ευρύ κοινό. Το 1963 παράτησε τις σπουδές της και δοκίμασε να κάνει καριέρα στο San Francisco. Τραγούδησε σε κάποια μέρη, ακόμη και στο φεστιβάλ του Μοντερέϋ (Monterey Folk Festival). Δεν κατάφερε κάτι το ιδιαίτερο για αυτό και μετακόμισε για λίγο διάστημα στην Νέα Υόρκη. Ούτε κι εκεί έκανε κάτι το ιδιαίτερο, όμως έκανε άγρια ζωή μέσα στα πάρτυ, στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά. 

Το 1965 έκανε ένα διάλειμμα από αυτήν την ζωή γυρίζοντας πίσω στο πατρικό της. Για ένα μικρό διάστημα άρχισε να φέρεται φυσιλογικά αλλά αυτή η ζωή δεν τις πήγαινε και το 1966 εντάχθηκε στο ψυχεδελικό ροκ συγκρότημα Big Brother and the Holding Company. Η συνεργασία αυτή απέφερε καρπούς με το άλμπουμ Cheap Thrills (1968), κάνοντας πλέον την Τζάνις διάσημη. Στα τέλη του 1968 η Τζάνις αποφάσισε πως το συγκρότημά της την κρατούσε πίσω και το 1969 ξεκίνησε σόλο καριέρα. Η καριέρα της απογειώθηκε, όμως η έξη της στα ναρκωτικά την οδήγησε στο πρόωρο θάνατό της στις 4 Οκτωβρίου 1970 από υπερβολική δόση ηρωΐνης.


Το 1995 μπήκε στο Rock and Roll Hall of Fame και το 2005 βραβεύτηκε με το Lifetime Achievement Grammy.

JanisJoplin

Ανάλυση-Ερμηνεία


Ωροσκόπος-1ος Οίκος:

Ο Πρώτος Οίκος και ο Δωδέκατος Οίκος είναι οι σημαντικότεροι στην ερμηνεία του Χάρτου της Τζόπλιν. Ο Ωροσκόπος βρίσκεται στην 25,32' του Υδροχόου και ο κυβερνήτης του Ουρανός βρίσκεται ανάδρομος στην 1η μοίρα των Διδύμων, σε σύνοδο με τον Κρόνο και αυτόν ανάδρομο. Παράλληλα, ο Ωροσκόπος κάνει σύνοδο με τον Νότιο Δεσμό της Σελήνης και αντίθεση με τον Χείρωνα. Επίσης, έχει εμπεριεχόμενο ζώδιο τους Ιχθείς.


Πρώτα από όλα, ο Ωροσκόπος μας δείχνει την επαναστατικότητα και τον αντικομφορμισμό που την διακατείχε μέχρι το τέλος της ζωής της. Παράλληλα, συνδέθηκε με πρωτοποριακά μουσικά σχήματα, προσπαθώντας να βγάλει εκεί τον “θυμό” της. Τα άτομα όμως με τα οποία συσχετίστηκε δεν άσκησαν επάνω της και την καλύτερη επιρροή. Η μοίρα του Υδροχόου που ανατέλει συνδέεται με τον αλκοολισμό, πράγμα που την σημάδεψε στην υπόλοιπη ζωή της. Ο Χείρωνας πάλι μας δείχνει πως έγινε διάσημη, δημοφιλής, μοναδική (σύνοδος με τον Ρέγκουλους), αλλά μέσα της είχε την αυτοκαταστροφή (κυβερνήτης ο Ήλιος στον 12ο).


Ο εμπεριεχόμενος οίκος των Ιχθύων, με κυβερνήτη των Ποσειδώνα στον Ζυγό και σε σχηματισμό μεγάλου τριγώνου του Αέρος, μας δείχνει ότι μέσα της είχε βαθιά την καλλιτεχνική φλέβα, που όμως δύσκολα γινόταν αποδεκτή. Τόσο σαν άτομο όσο και σαν καλλιτέχνης, κατάφερε να να το κάνει πράξη μέσα από την φωνή της (3ος Οίκος), κυρίως μέσω της ρυθμ εν μπλουζ μουσικής.


2ος Οίκος

Ο Δεύτερος οίκος και ο κυβερνήτης του Δίας, μας δείχνει πως τα οικονομικά δεν την ενδιέφεραν παρά μόνο για να περνάει καλά.


3ος Οίκος

Ο Τρίτος Οίκος και ο κυβερνήτης του, η Αφροδίτη, μας δείχνουν δύο πράγματα. Πρώτον, είχε συχνές μετακινήσεις για λόγους καριέρας αλλά ποτέ δεν ήταν ευχαριστημένη. Δεύτερον, οι σχέσεις με τους συγγενείς τις ήταν πολύ ψυχρές (αν και πολλές φορές τους αποζητούσε).

Ο Ουρανός σε σύνοδο με τον Κρόνο και οι δύο ανάδρομοι μας δείχνουν δεν μπορούσε να κρατηθεί όταν έλεγε κάτι. Επίσης μας δείχνει την αγάπη της για την ρυθμ εν μπλουζ μουσική. Ο Ουρανός βρίσκεται πάνω στην Αλκυώνη, ή αστέρι της Θλίψης ενώ ο Κρόνος μας δείχνει ότι ήταν μουσικό ταλέντο. Σε αμοιβαία υποδοχή ο Ουρανός με τον Ερμή και σε όψη τριγώνου, μας δείχνει τόσο την μοναδική φωνή που είχε αλλά και το μοναδικό μουσικό ταλέντο, και επειδή οι πλανήτες είναι ανάδρομοι, αυτό το άγριο, το άμορφο.


4ος Οίκος

Ο Τέταρτος Οίκος και ο κυβερνήτης Ερμής μας δείχνει πως όταν ήταν στην πατρίδα της ασφυκτιούσε. Η χιαστί που κάνει με την Σελήνη, μας δείχνει τόσο την άσχημη σχέση που είχε με την μητέρα της, ειδικά όταν είχε άποψη για την ζωή της.


5ος Οίκος

Ο Πέμπτος οίκος εμπεριέχει τον κυβερνήτη Σελήνη αλλά και τον Δία ανάδρομο. Εδώ βλέπουμε την παρορμητικότητα που είχε, τον έντονο συναισθηματισμό αλλά και τις μεγάλες ψυχολογικές μεταβολές κατά περιόδους. Η Σελήνη στον 5ο, δείχνει και την μητέρα που πίστευε ό,τι δεν της έδινε αρκετή αγάπη, αν και η μητέρα της πίστευε ότι η Τζάνις ήταν ένα κακομαθημένο παιδί που ήθελε να τραβά την προσοχή των γονέων της.


6ος Οίκος

Ο Πλούτωνας στον Οίκο αυτό και σε αντίθεση με τον Ερμή, μας δείχνει την ανάγκη της επεκτάσεως της Τζάνις μουσικά και ότι έκλεινε εκείνους τους κύκλους που πλέον δεν της ήταν χρήσιμοι. Έτσι την είδαμε, με πόνο ψυχής διότι τους θωρούσε οικογένεια, να τερματίζει την συνεργασία με τους Big Brother and the Holding Company όταν πλέον δεν της ήταν χρήσιμοι.


7ος Οίκος

Ο 7ος Οίκος έχει στην ακμή του τον Χείρωνα και τον Βόρειο Δεσμό της Σελήνη. Επίσης έχει εμπεριεχόμενο Οίκο την Παρθένο. Τόσο η 25η μοίρα του Λέοντα, όσο και η παρουσία του Χείρωνος αλλά και οι δύο κυβερνήτες, ο Ήλιος και του εμπεριέχομενου, Ερμής, ευρισκόμενοι στον 12ο Οίκο μας δείχνουν τόσο τις εξαρτησιογόνες ουσίες, αλλά και τον θάνατό της από εκείνες. Ο 7ος έρχεται να μας δείξει ότι όλο αυτό το σκηνικό ήταν στημένο πάνω στην παρουσία ανθρώπων που είχαν τις ίδιες έξεις. Η ύπαρξη του Ποσειδώνος, κυβερνήτη του Εμπεριεχόμενου στον Πρώτο Οίκο και σε μεγάλο τρίγωνο του Αέρος, μας δείχνει την έντονη καλλιτεχνική της φλέβα που μόλις τραγουδούσε έβγαινε στην επιφάνεια.


8ος Οίκος

Βαθύτα σεξουαλικό άτομο αλλά δεν δεν στέριωνε ποτέ με κανέναν. Είναι γνωστό και το one-night-stand με τον Jim Morrison.  Είχε πολλές σεξουαλικές επαφές με διάφορους περιθωριακούς τύπους.


9ος Οίκος

Ο Ένατος Οίκος δεν έπαιξε κανέναν ιδιαίτερο ρόλο, εκτός από το γεγονός ότι παράτησε τις σνώτερες σπουδές τις για να κάνει καριέρα στο τραγούδι.


Μεσουράνημα -10ος Οίκος

Με κυβερνήτη τον Δία στον Καρκίνο, έστω και ανάδρομο, η καριέρα της ήταν αποτέλεσμα της παρορμητικότητός της. Έκανε αυτό που ήθελε και το διασκέδαζε, έστω και με πολλές καταχρήσεις. Το εξάγωνο με τον Ερμή και τρίγωνο με τον Πλούτωνα δείχνει ότι έκανε αυτό που ήθελε και ότι για την καρίερα της θυσίαζε όποιος πλέον της ήταν άχρηστος. Η χιαστί με την Σελήνη μας δείχνει πως δεν η καριέρα της δεν ήταν επιθυμητή από την μητέρα της. Παράλληλα, πολλές φορές δεν χαιρόταν να τραγουδάει ή την έπιανε το άγχος, όπως έγινε στο Woodstock. Η παρουσία του Άρη στον Τοξότη, και επικυρίαρχου της μοίρας του Ηλίου της, μας δείχνει ό,τι απλά δεν λογάριαζε κανέναν εκτός από το να περνά καλά, και ειδικά με ανθρώπους που έπιναν.


11ος Οίκος

Ο Ενδέκατος Οίκος μας δείχνει την ανάγκη της να κτίσει μουσική καριέρα και ειδικά πάνω στο ταλέντο της. Η κρίσιμη μοίρα που βρίσκεται η ακμή του Οίκου μας δείχνει ότι αυτή η καριέρα ήταν δυνατό να γίνει, απλά με ένα μεγάλο τίμημα.


12ος Οίκος

Ο Δωδέκατος Οίκος “φιλοξενεί” τον Ήλιο της στην έξαρση του Άρη, έναν Ερμή στον Υδροχόο που υποδηλώνει εφυΐα, έστω και ανάδρομο και την Αφροδίτη.

Ο Ήλιος στην έξαρση του Άρεως μας δείχνει πως μόνο Αιγόκερως δεν ήταν. Είχε πολύ δύναμη και διάθεση να πετύχει, απλά για να το πετύχει αυτό έπρεπε να το κάνει μόνη της. Και ενώ σαν Αιγόκερως θα λειτουργούσε συμβατικά, τόσο ο ωροσκόπος όσο και ο Άρης σαν επικυρίαρχος την βοήθησαν να βγάλει όλο αυτό που μπορεί υπό άλλες συνθήκες να το κρατούσε μέσα της. Ήταν άνθρωπος του “όλα ή τίποτα”. Η χιαστί που κάνει όμως με τον Χείρωνα μας δείχνει ότι η επιτυχία της τερματίστηκε από τον θανατό της και από τα ναρκωτικά (τόσο ο 12ος Οίκος όσο και ο Χείρων σαν δηλητήριο).

Ο Ερμής σε σύνοδο με την Αφροδίτη μας δείχνει για άλλη μία φορά το πηγαίο ταλέντο της, την μοναδική ερμηνεία, την ανατρεπτική της Τέχνη (ψυχεδέλεια) αλλά και τον πόνο που εξέφραζε με το στυλ της μουσικής της.


Copyright © 2012-. Περί Αστρολογίας. Designed by Black Swan